Faza testów, której ma zostać KF41 Lynx jest częścią programu włoskiej armii Armoured Infantry Combat System (AICS), który ma na celu pozyskanie ponad 1000 opancerzonych wozów bojowych w 16 wariantach. Modułowa konstrukcja Lynxa sprawia, że nadaje się on do różnych ról, takich jak pojazd bojowy, transport żołnierzy, mobilne stanowisko dowodzenia oraz wozów ewakuacji medycznej. Testy te są przeprowadzane przez inżynierów wojskowych w Cepolispe, który działa w ramach Dowództwa Logistyki Armii.
Lynx jest przewidziany jako swoisty kamień węgielny programu AICS i jest integralną częścią szerszej współpracy między Rheinmetall AG i Leonardo S.p.A. W październiku 2024 roku obie firmy ogłosiły utworzenie Leonardo Rheinmetall Military Vehicles (LRMV), spółki joint venture 50-50, której celem jest rozwój i marketing najnowocześniejszych pojazdów wojskowych na rynek włoski i międzynarodowy.
LRMV, z siedzibą w Rzymie i obiektami operacyjnymi w La Spezia, ma za zadanie opracowanie nowego czołgu (MBT), który zastąpi Ariete, wraz z systemami bojowymi opartymi na Lynx. KF51 Pantera, ma posłużyć jako podstawa dla nowego MBT. Leonardo skoncentruje się na BMS, elektronice i integracji uzbrojenia dostosowanych do specyfikacji włoskiej armii, podczas gdy Rheinmetall wniesie swoje doświadczenie w projektowaniu pojazdów modułowych.
Oczekuje się, że ta współpraca stworzy „nową wagę ciężką w europejskiej produkcji czołgów”, według Armina Pappergera, prezesa Rheinmetall AG. Około 60% działań produkcyjnych, w tym montaż końcowy, testy homologacyjne i wsparcie logistyczne, będzie miało miejsce we Włoszech, wzmacniając lokalny przemysł obronny i tworząc znaczące możliwości gospodarcze.
Prezes Leonardo Roberto Cingolani określił partnerstwo jako kamień milowy w budowaniu europejskiego systemu obronnego opartego na wspólnych platformach i najnowocześniejszych technologiach. Obie firmy postrzegają wspólne przedsięwzięcie jako okazję do zaspokojenia potrzeb obronnych Włoch, jednocześnie oferując innowacyjne rozwiązania krajom partnerskim, które chcą zmodernizować swoje systemy bojowe.
Program AICS włoskiej armii, w połączeniu z wysiłkami LRMV, ma podkreślać strategiczne dążenie do zwiększenia zdolności operacyjnych i samowystarczalności technologicznej. Wyniki testów KF41 będą uważnie obserwowane jako prekursor szerszego wdrożenia pojazdów bojowych nowej generacji we Włoszech i poza nimi.
KF41 LYNX brał udział w postępowaniach dla kilku państw. Najbardziej owocnym kierunkiem dla produktu Rheinmetall okazały się Węgry. Węgierskie siły zbrojne, w ramach szeroko zakrojonego programu modernizacyjnego Zrinyi 2026, podjęły decyzję o zastąpieniu starszych pojazdów bojowych nowoczesnym pojazdem. Umowa została zawarta w 2020 roku, obejmując zakup 218 bojowych wozów piechoty KF41 Lynx. Szacunkowy koszt wyniósł około 2 miliardy euro, obejmuje zarówno zakup pojazdów, jak i wsparcie techniczne, szkoleniowe oraz logistyczne. W ramach kontraktu Rheinmetall zobowiązał się do transferu technologii i budowy zakładu produkcyjnego na terenie Węgier, co zapewniło stworzenie nowych miejsc pracy oraz rozwój lokalnego przemysłu obronnego.
W miejscowości Zalaegerszeg powstała fabryka, w której odbywa się lokalna produkcja KF41 Lynx. Zakład został otwarty w 2022 roku. Pierwsze pojazdy dostarczono do węgierskiej armii w 2023 roku, a produkcja kolejnych wozów odbywa się na terenie Węgier.