„Póki co możemy podwieszać zasobniki paliwa, możemy jednak podwieszać także uzbrojenie. Tylko na razie w naszej bazie nie mamy na stanie żadnego uzbrojenia do FA-50. Jednakże w Siłach Zbrojnych RP uzbrojenie, które jest kompatybilne z tym samolotem, to jest. Na razie po prostu nie było potrzeby, żeby to uzbrojenie montować i zakładać na samolot” - mówi w rozmowie z Portalem Obronnym kapitan Małgorzata Urban, dowódca klucza eksploatacji samolotów z 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.
FA-50 - przygotowanie do startu
Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.
Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.
Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.
Portal Obronny miał przyjemność odwiedzić 23. Bazę Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim, gdzie są używane samoloty FA-50. Jak powiedziała w rozmowie z Portalem Obronnym kapitan Małgorzata Urban, dowódca klucza eksploatacji samolotów 23 BLT:
„Żeby przygotować FA-50 do startu to przede wszystkim należy zadbać, o to by wszystkie obsługi tego samolotu były wykonane i mieściły się w swoich ramach czasowych, żeby wszystkie agregaty miał jeszcze zapas resursu, i żeby po prostu samolot był sprawny. Jeśli mamy samolot, który jest sprawny i zdatny do lotu, to wtedy taki samolot możemy wyznaczyć do zabezpieczenia szkolenia lotniczego”.
W czasie rozmowy kapitan Urban dokładnie opowiedziała, co musi zrobić pilot przed startem samolotu, czyli co musi sprawdzić oraz jak samolot jest oceniany jeśli chodzi o obsługę.
Loty szkoleniowe FA-50
Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.
Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.