Według informacji przekazanych przez Agencję Współpracy w dziedzinie Bezpieczeństwa Obronnego (DSCA), Tokio zamierza nabyć dziewięć kolejnych samolotów KC-46A, a także 18 silników turbowentylatorowych PW4062, 16 urządzeń ostrzegających o opromieniowaniu radarem AN/ALR-69A, 33 urządzenia samoobrony zakłócające działanie głowic pocisków termolokacyjnych LAIRCM, moduły kryptograficzne KIV-77, terminale kryptograficzne KY-100 i transpondery identyfikacji swój-obcy AN/APX-119. Potencjalna umowa obejmie również części zamienne, szkolenie personelu, sprzęt szkoleniowy oraz usługi wsparcia inżynieryjnego i logistycznego. Tokio jest drugim międzynarodowym operatorem samolotów KC-46A od firmy Boeing, pierwszym są Siły Powietrzne USA.
Po sfinalizowaniu umowy japońska flota samolotów KC-46A zostanie rozszerzona do 15 samolotów, uzupełniając cztery obecnie eksploatowane i dwa dodatkowe, które zostały już zamówione. Samoloty KC-46A są obsługiwane przez 405. Dywizjon Tankowania Powietrznego, utworzony w grudniu 2020 r. w celu zarządzania tymi tankowcami. Jak się wydaje sprzedaż samolotów ma na celu wzmocnienie zdolności obronnych i operacyjnych Japonii w regionie Indo-Pacyfiku. Jak zauważa portal Aviaci: „flota dziesięciu takich samolotów powinna być więcej niż wystarczająca, aby pokryć potrzeby obronne kraju, w tym projekcję w odległych obszarach, takich jak Wyspy Senkaku (w pobliżu Tajwanu i będące przedmiotem sporu z Chinami) lub Kuryle (będące przedmiotem sporu z Rosją)".
W 2023 roku Boeing otrzymał również kontrakt o wartości 2,3 mld dolarów na produkcję i dostawę 15 dodatkowych tankowców KC-46A Pegasus dla Sił Powietrznych USA. Dostawy mają zostać zakończone do sierpnia 2026 roku.