Druga partia, która obejmuje 23 śmigłowce NH90, przewiduje dostawę łącznie 16 śmigłowców Standard 3, z których dziesięć trafii do hiszpańskich wojsk lądowych, sześć do Sił Powietrznych i Kosmicznych. Natomiast Hiszpańska Marynarka Wojenna otrzyma siedem śmigłowców. Dostawy będą rozłożone od grudnia 2024 roki do 2028 roku.
Pierwszy NH90 dla Hiszpańskiej Marynarki Wojennej w wersji transportu taktycznego (MSPT) jest w trakcie finalizowania certyfikacji zdatności do lotu i jest już w Albacete, czekając na ostateczną dostawę do Dyrekcji Generalnej ds. Uzbrojenia i Materiałów w nadchodzących tygodniach. Hiszpański personel marynarki wojennej, należący do 14. Dywizjonu, rozpoczął już szkolenie w fabryce Albacete, aby rozpocząć działania na pierwszym NH90.
Nowy NH90 dla hiszpańskich sił powietrznych jest pierwszą konfiguracją NH90 Standard 3. Oferuje bardziej zaawansowaną komunikację z ulepszonymi możliwościami szyfrowania, większymi funkcjami bezpieczeństwa operacyjnego i szeregiem optymalizacji systemu.
MSPT znacznie zwiększy strategiczne możliwości projekcji hiszpańskiej marynarki wojennej dzięki nowemu sprzętowi pokładowemu, takiemu jak wzmocnione podwozie, automatyczne składanie głównych łopatek wirnika i tylnych kadłuba a maksymalna masa startowa wynosi 11 ton.
W sumie 523 NH90 zostało już dostarczonych do 13 różnych krajów i zgromadziło prawie 420 000 godzin lotu. Hiszpania ze swej strony ma 15 śmigłowców w służbie FAMET, znanego jako „Sarrios”, podczas gdy hiszpańskie Siły Powietrzno-Kosmiczne mają w eksploatacji sześć NH90 „Lobo”. Oba były zaangażowane w działania pomocowe po przejściu klęski żywiołowej w Walencji.