Airbus Poland informuje, że rozpoczął produkcję elementów samolotu transportowego C295M. Mowa o centralnej sekcji kadłuba samolotu. Będą one produkowane przez warszawskie zakłady, które odpowiadają już za blisko 60% konstrukcji samolotu. Prowadzone w nich prace obejmują wytwarzanie m.in.: skrzydeł, kabiny pilota, części ogonowej samolotu, rampy, a także drzwi pilotów, spadochroniarzy i drzwi awaryjnych.
W Warszawie znajduje się także Centrum Serwisowe firmy Airbus, obsługujące m.in. flotę C295M należącą do Sił Powietrznych RP. Centrum stało się istotnym elementem globalnych usług Airbusa w zakresie napraw, remontów i obsług (MRO) samolotów dla różnych użytkowników.
Pierwsze zamówienie na samoloty C295M dla polskich Sił Powietrznych odbyło się w 2001 roku. Była to pierwsza transza obejmująca osiem maszyn z opcją na cztery kolejne, z której skorzystano w latach 2006 i 2007 (po dwa samoloty). Pierwsze dostarczone maszyny weszły do służby w 2003 roku. W kolejnych latach zamawiano dodatkowe egzemplarze, m.in. pięć maszyn w 2012 roku w celu uzupełnienia floty po utracie jednej jednostki w katastrofie pod Mirosławcem oraz zaspokojenia rosnących potrzeb operacyjnych w misjach zagranicznych. Obecnie Polska posiada 16 takich samolotów.