Maszyna leciała na trasie Warszawa - Powidz - Poznań - Krzesiny - Mirosławiec - Świdwin - Kraków. Oficerowie wracali z konferencji, o paradoksie, „Bezpieczeństwo lotów”. Nic nie zapowiadało, że dojdzie do tragedii. Samolot wystartował z lotniska Warszawa-Okęcie o 16:51. Na pokładzie miał 41 pasażerów.
Pierwsze lądowanie miał w Powidzu, tam samolot opuściło 10 pasażerów. Na następnym przystanku, w Krzesinach wysiadło 15 pasażerów. O 18:24 CASA wystartowała biorąc kurs na 12. Bazę Lotniczą. Samolot zbliżał się do lotniska i nagle (po drugim podejściu), na wysokości 200 m, maszyna straciła sterowność i runęła na płytę lądowiska, po drodze tnąc siedem drzew.
Szczątki samolotu rozrzuciło w promieniu kilkudziesięciu metrów. Uderzając o ziemię w maszynie doszło do rozszczelnienia się zbiorników z paliwem. Wybuchł pożar. Ugaszono go o 20:20. W dziesięć minut później służby medyczne wydały komunikat: nikt z obecnych na pokładzie nie przeżył upadku samolotu.
Przyczyn katastrofy analizowała Komisja Badania Wypadków Lotniczych. 2 kwietnia 2008 r. w komunikacie o wynikach jej prac podano, że do katastrofy wojskowego samolotu CASA doprowadził splot wielu niekorzystnych okoliczności.
Czynnikami, mającymi wpływ na katastrofę były m.in. błędy załogi i kontrolera lotów w Mirosławcu. Załoga za każdym z dwóch podejść leciała za wysoko, nie posługiwała się systemem nawigacyjnym ESR, nie obserwowała przyrządów w końcowym etapie zejścia. Zawiniło, w opinii specjalistów z Komisji, także dowództwo Sił Powietrznych. Niewłaściwie dobrano bowiem załogę samolotu CASA. Ówczesny minister obrony narodowej Bogdan Klich mówił, że pierwszy pilot nie miał doświadczenia do wykonywania lotów na tej maszynie, a drugi pilot nie był przeszkolony do wykonywania zadań w nocnych i trudnych warunkach atmosferycznych. Kontroler w 12. Bazie nie miał doświadczenia w sprowadzaniu samolotów typu CASA
Katastrofy nie przeżyli:
• gen. bryg. Andrzej ANDRZEJEWSKI, dowódca Brygady Lotnictwa Taktycznego, pilot instruktor;
• płk Dariusz MACIĄG, dowódca 21. Bazy Lotniczej;
• płk Jerzy PIŁAT, dowódca 12 Bazy Lotniczej;
• ppłk Wojciech MANIEWSKI, dowódca 40. Eskadry Lotnictwa Taktycznego;
• ppłk Zbigniew KSIĄŻEK, zastępca dowódcy 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego;
• ppłk Dariusz PAWLAK, dowódca dywizjonu 12. Bazy Lotniczej;
• ppłk Zdzisław CIEŚLIK, szef Szkolenia Brygady Lotnictwa Taktycznego, pilot instruktor;
• mjr Robert MAJ, Brygada Lotnictwa Taktycznego, pilot instruktor;
• mjr Mirosław WILCZYŃSKI, 1 .Brygada Lotnictwa Taktycznego,
• mjr Grzegorz JUŁGA, dowódca Klucza Technicznego, 8. Eskadra Lotnictwa Taktycznego;
• mjr Jarosław HAŁADUS, szef Sekcji Techniki Lotniczej 13. Eskadry Lotnictwa Transportowego;
• mjr Piotr FIRLINGER, szef Sekcji Techniki Lotniczej 21. Bazy Lotniczej;
• mjr Krzysztof SMOŁUCHA, Oddział Operacyjny A3 Dowództwa Sił Powietrznych;
• kpt. Karol SZMIGIEL, dowódca Klucza Technicznego 8. Eskadry Lotnictwa Taktycznego;
• kpt. Paweł ZDUNEK, dowódca Klucza Lotniczego 8. Eskadry Lotnictwa Taktycznego;
• kpt. Leszek ZIEMSKI, inspektor bezpieczeństwa lotów 40. Eskadry Lotnictwa Taktycznego;
• kpt. Grzegorz STEPANIUK, szef Sekcji Techniki Lotniczej 40. Eskadry Lotnictwa Taktycznego;
• por. Robert KUŹMA, starszy Instruktor 13. Eskadry Lotnictwa Transportowego;
• por. Michał SMYCZYŃSKI, starszy pilot 13. Eskadry Lotnictwa Transportowego;
• sierż. Janusz ADAMCZYK, starszy technik samolotu 13. Eskadry Lotnictwa Transportowego.
CZEŚĆ ICH PAMIĘCI!