Oblot obejmował serię prób mających na celu ograniczenie ryzyka w zakresie kompatybilności z komputerem misji oraz innymi elementami awioniki, a także sprawdzenie współdziałania z radarem APG-83 z aktywną anteną z elektronicznie sterowanym położeniem wiązki (AESA).
Viper Shield to niskokosztowy system o ograniczonym ryzyku, który przeciwdziała współczesnym zagrożeniom radarowym dzięki natychmiastowemu wykrywaniu i zaawansowanym technologiom zakłócającym łańcuch decyzyjny potencjalnego adwersarza. W przeciwieństwie do konkurencyjnych systemów WRE, Viper Shield można integrować ze wszystkimi wersjami F-16 przy minimalnych modyfikacjach samolotu. System jest w pełni kompatybilny zarówno z obecnym, modułowym komputerem misji, jak i jego następcą – Next Generation Mission Computer.

"Dzięki takiemu podejściu, które obejmuje testowanie sprzętu i oprogramowania w laboratoriach, demonstrowanie funkcjonalności w trudnych środowiskach nasyconych emisjami częstotliwości radiowych oraz walidację systemu WRE na ziemi, mogliśmy przeprowadzić pomyślny pierwszy oblot systemu Viper Shield” – powiedział Ed Zoiss, prezes działu Space and Airborne Systems w L3Harris.
„Ten krok pozwoli nam przygotować się do dalszych prób w locie oraz zaplanować dostawy systemu na koniec 2025 roku. Viper Shield to jedyne zaawansowane rozwiązanie WRE, które ma zapewnione pełne finansowanie i jest już w fazie produkcji na potrzeby międzynarodowych partnerów programu F-16”.- może przeczytać w oświadczeniu LC3 Harris Technologies
Viper Shield jest rozważany jako wariant, WRE modernizacji polskich F-16 do wariantu Block 70/72+. Dlatego jest to istotna informacja z perspektywy Sił Powietrznych RP.