Rozmowy szefów sztabów obydwu państw skupiły się na współpracy wojskowej oraz możliwości włączenia Polski do programu Ghost Shark polegającego na budowie dużych autonomicznych systemów podwodnych, będącym de facto bezzałogowym okrętem podwodnym.
Temat między innymi zacieśnienia współpracy wojskowej pomiędzy krajami, zbiega się z ćwiczeniami w Camp Narashino w Japonii, podczas których wojska powietrznodesantowe z kilku państw wspólnie zgrywały się i wymieniały wzajemne doświadczenia. W tych ćwiczeniach wzięły udział spadochroniarze zarówno z Australii jak i Polski, dla której był to debiut na tego typu ćwiczeniach w tej części świata.
Udział Polski w ćwiczeniach, w których może działać wspólnie z żołnierzami z Australii, Japonii czy Singapuru jest również zaakcentowaniem coraz większej obecności w tej części świata, więc nawiązanie współpracy wojskowej z Canberrą może nie być jedynie wymianą teoretyczną, ale realną współpracą wojskową na wielu płaszczyznach.
Przechodząc do możliwości współpracy pomiędzy Warszawą a Canberrą na polu badawczym i przemysłu zbrojeniowego jest zaproszenie Polski do opracowania dużego autonomicznego bezzałogowego systemu podwodnego.
Ghost Shark to duży autonomiczny pojazd podwodny (XL-AUV) o wysoce konfigurowalnej architekturze, obsługujący wiele dużych ładunków i ułatwiający łatwe wdrażanie w przypadku różnych długodystansowych misji komercyjnych lub obronnych. Ghost Shark jest adaptacją sprawdzonej, modułowej konstrukcji Dive-LD, w której najważniejszym czynnikiem systemu jest oprogramowanie, które pozwala na zwiększenie produktywności, elastyczności i możliwości modernizacji przy jednoczesnej redukcji kosztów dla AUV tej klasy.
Wykorzystuje całkowicie elektryczny układ napędowy, który umożliwia wykonywanie długodystansowych misji bez wynurzania się, co wydłuża czas trwania misji i zwiększa przeżywalność platformy.
Być może największą zaletą systemy Ghost Shark jest fakt, pasuje do standardowego 40-stopowego kontenera transportowego i może być transportowany drogą lotniczą, statkiem lub ciężarówką jak zwykły towar.
Polska ma doświadczenie i know-how w dziedzinie opracowywania systemów bezzałogowych zarówno w domenie powietrznej jak i lądowej oraz morskiej. Głównymi ośrodkami w tym zakresie jest WB Electronics, które w ostatnim czasie podpisało porozumienie z Politechniką Gdańską w kwestii wspólnego opracowywania bezzałogowych systemów podwodnych. Sama uczelnia poprzez laboratorium techniki głębinowej, w którym są opracowywane autonomiczne systemy podwodne takie jak Głuptak wykorzystywany między na niszczycielach min Kormoran II.
Sam system może być ciekawym wsparciem dla załogowych okrętów podwodnych, które Polska planuję pozyskać w ramach programu Orka. Być może Ghost Shark mógłby pełnić swoistą rolę lojalnego skrzydłowego, jaką mają np myśliwce w postaci również australijskiego HQ-28 Loyal Wingman.