Sztab Generalny WP z nowym rzecznikiem prasowym

Z dniem 20 października 2025 roku obowiązki rzecznika prasowego Sztabu Generalnego Wojska Polskiego objął pułkownik Marek Pietrzak. Nowy rzecznik zapowiada wzmocnienie znaczenia komunikacji strategicznej w Siłach Zbrojnych RP, odwołując się do doświadczeń płynących z trwającej wojny w Ukrainie. Jak podkreśla, informacja stała się jednym z kluczowych narzędzi oddziaływania, a skuteczna komunikacja wojskowa musi być spójna, szybka i wiarygodna.

Nowy rzecznik Sztabu Generalnego WP

i

Autor: Sztab Generalny WP/ X (Twitter)

Nowy rzecznik prasowy SGWP

Z dniem 20.10.2025 r. funkcję rzecznika prasowego SGWP objął płk Marek Pietrzak, jak poinformował Sztab Generalny WP. Wcześniej funkcję tę pełniła płk Joanna Klejszmit. Serwis Wojska Polskiego przypomniał, że płk Pietrzak ukończył Wyższą Szkołę Oficerską im. gen. Józefa Bema w Toruniu. Następnie kontynuował edukację na Akademii Obrony Narodowej, Wojskowej Akademii Technicznej oraz w Szkole Głównej Handlowej. Służbę wojskową rozpoczął w 2000 roku, a w ostatnich latach pełnił służbę w strukturach Wojsk Obrony Terytorialnej, gdzie odpowiadał m.in. za komunikację zewnętrzną jako rzecznik prasowy formacji. Był też dowódcą nowo formowanej 18. Stołecznej Brygady Obrony Terytorialnej.

„Obejmuję dzisiaj stanowisko rzecznika Sztabu Generalnego WP. To zaszczyt, ale dziś jak nigdy w ostatnim czasie - to olbrzymia odpowiedzialność, którą przyjmuję z pełną świadomością, że "informacja jest dziś bronią"!” – napisał w mediach społecznościowych płk Marek Pietrzak. „Liczę na bardzo dobrą współpracę z dziennikarzami, influencerami, rzecznikami prasowymi wszystkich instytucji państwowych i wojska, i z wszystkimi, dla których ważne jest budowanie świadomości naszego społeczeństwa na temat spraw związanych z bezpieczeństwem i obronnością” - dodał.

Płk Pietrzak zamierza wprowadzić szereg zmian w funkcjonowaniu systemu komunikacji Sztabu Generalnego WP oraz całych Sił Zbrojnych RP. „Ich celem ma być podniesienie jakości przekazu, zwiększenie skuteczności informacyjnej i odporności na działania dezinformacyjne”. Wśród priorytetów działań rzecznika znalazły się m.in.:

  • Centralizacja przekazu i spójność narracji.
  • Efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych.
  • Pokazanie ludzkiej twarzy żołnierza.
  • Szybkość reakcji i skuteczny fact-checking.
  • Komunikacja międzynarodowa.
  • Profesjonalizacja rzeczników prasowych.

„Chcę, by komunikacja Wojska Polskiego była nowoczesna, profesjonalna i wiarygodna. Ale równie ważne jest, by była ludzka – żeby odbiorcy widzieli w żołnierzach ludzi z misją, wartościami i emocjami. Tylko w ten sposób można budować trwałe zaufanie społeczne” – zaznaczył płk Pietrzak.

Portal Obronny SE Google News