Koncern Airbus przekazał w komunikacie, że rozpoczął budowę centrum serwisowego A400M w Wunstorf. Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego rozpoczęła się 9 października na lotnisku w Wunstorf, gdzie stacjonują niemieckie samoloty transportowe A400M. W ceremonii wzięli udział przedstawiciele Airbusa dyrektor generalny Airbus Defence and Space Michael Schöllhorn, a także politycy niemieccy, parlamentarny sekretarz stanu przy ministrze obrony Siemtje Möller, premier Dolnej Saksonii Stephan Weil, Inspektor Luftwaffe gen. broni Ingo Gerhartz i wiceprezes Federalnego Urzędu ds. Sprzętu, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Technicznego Bundeswehry (BAAINBw) Ralph Herzog. Centrum serwisowe A400M powstaje tuż obok bazy lotniczej 62 Eskadry Lotnictwa Transportowego (LTG 62) w Wunstorf. Zakończenie budowy centrum planowane jest na 2026 r., a oddanie do użytku od połowy 2027 r.
Jak przekazała firma w komunikacie, nowe centrum ma zapewnić około 300 miejsc pracy i od 2025 roku, można liczyć na zwiększenie zatrudnienia. Centrum ma się zajmować serwisowaniem i konserwacją samolotów A400M od połowy 2027 roku. Jest to już kolejna inwestycja firmy lotniczej w Niemczech. W sierpniu Northrop Grumman, Lockheed Martin i Rheinmetall rozpoczęły budowę fabryki kadłubów dla F-35A mieście Weeze w powiecie Kleve w niemieckim kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia.
Jak zapewnia firma Airbus "decyzja Airbusa o utworzeniu nowego centrum serwisowego w Wunstorf jest dalekowzroczna i słuszna. Bliskość bazy lotniczej, a także lotniska w Hanowerze zapewni sprawną konserwację i gotowość operacyjną samolotów A400M”.
Samoloty A400M służą w Luftwaffe od ponad 10 lat i ich celem było zastąpienie starszych samolotów C-160 Transall. Niemcy zamówiły w sumie 53 samoloty transportowe A400M Atlas, około 40 jest obecnie w służbie. Cała flota operuje w bazie lotniczej Wunstorf. W lipcu 2023 roku, Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Eksploatacyjnego Bundeswehry w Koblencji w Niemczech przyznało firmie Airbus przedłużenie kontraktu na wsparcie eksploatacyjne A400M. Umowa obowiązuje przez 7,5 roku i stanowi przedłużenie umowy wsparcia eksploatacyjnego A400M, która obowiązywała od grudnia 2014 r. Airbus zapewni pełną obsługę planowych usług konserwacji, napraw i remontów (MRO) w swojej głównej bazie MRO w Manching koło Monachium, a także w bazie lotniczej Wunstorf niedaleko Hanoweru w Niemczech i na lotnisku w Hanowerze.
Do tej pory Airbus A400M zamówiło 10 krajów: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Belgia, Turcja, Luksemburg, Malezja, Kazachstan, Malezja i Indonezja.